سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صبح و شام جامهای حکمت نوشند . [امام علی علیه السلام ـ در توصیف مؤمنان عصر قائم علیه السلام]


ارسال شده توسط Anthony در 94/6/23:: 12:24 عصر

به عنوان یک طراح و سازنده ،تماشای برش لیزری کنترل شده توسط کامپیوتر برای من تجربه ی عجیبی بود . تا آن زمان ، بیشتر طراحی های من در داخل کامپیوتر به دام افتاده بود . تنها خروجی از نمونه کارهای من بر روی کاغذ و یا چوب بود . همیشه ساعتهای طولانی به استفاده از دستگاهها و ماشین آلات مختلفی فکر میکردم که می توانستم با آن طرحهایی خود را روی چیز دیگری برش دهم . در این مقاله سعی میکنم ، سه نمونه از پروژه ها یی که از تکنیک ها و سیستم های مختلف برای این نوع از ساخت دیجیتال استفاده میکند را توضیح دهم .
طراحی برای برش لیزری – پروژه ی اول
مانند تمامی ابزارهای دیگر ، استفاده از برش لیزری نیز می تواند نقاط قوت و محدودیتهای خودش را داشته باشد . درک و طراحی برای آنها می تواند به شما اجازه دهد از نقاط قوت آن به خوبی استفاده کنید و تا جایی که می توانید از محدودیتهای آن بکاهید . من معتقدم یک طراحی خوب و هوشمندانه می تواند محدودیتها را نیز به فرصت تبدیل کند . در ادامه برخی از محدودیتها و نقاط قوت این روش را بیان میکنم.
 با استفاده از برش لیزری با دستگاه لیزر کارهای مختلفی می توان انجام داد . مهندسی بی نظیر آنها به شما اجازه میدهد با دقت یک هزارم اینچ نیز طرحهای خود را برش دهید . با اندازه گیری دقیق می توان محصولات کامل و دقیقی تولید کنید . آنها می توانند در طول روز شکلهای یکسانی را با تکرارپذیری غیر قابل باوری برش دهند . علاوه بر دقت ، توانایی این ابزار برای برش آسان شکلهای پیچیده چیزی است که حتی فکرش را هم نمی کنید . این اولین منبع الهام بخش برای پروژه ی پازل نقشه بود . علاوه بر خطوط جغرافیایی ، سایر اشکال پیچیده مانند چرخ دنده نیز بسیار در پروژه ی من وجود داشت . امنیت و ایمنی یکی دیگر از مزایای بزرگ برش لیزری است.با استفاده از ابزارهای سنتی برش ،امکان آسیب به شخص بسیار بالا بود اما با استفاده از برش لیزری ، این صدمات به حداقل می رسد . بر خلاف سایر روشهای ساخت دیجیتال مانند چاپ سه بعدی ، برش لیزری بسیار سریعتر است . نه تنها دستگاه میتواند به سرعت برش را انجام دهد بلکه سایر وظایفی که در برش سنتی نیاز بود نیز کمتر شده است . به عنوان مثال هنگام بستن ماده ی مورد نظر ، اطمینان از تیغه ی اره و تمیز کردن گرد وخاک از روی آن حذف می شود . اما مانند سایر ابزارها ، برش لیزری نیز محدودیتهای خاص خود را دارد . برای بیشتر دستگاهها در سطح مصرف کننده ، آنها تنها می توانند به صورت عمودی برش دهند . در حالیکه این موضوع ، آرایه های مختلفی از گزینه ها را اجازه میدهد اما اتصالات جفت گوشه ها در آن غیر ممکن است . (البته تا جایی که من می دانم).با اینکه این محدودیتها وجود دارد اما با ایده های هوشمندانه می توان آنها را به حداقل رساند . محدوده ی مواد مناسب و ضخامت آنها برای برش لیزری ، یکی دیگر از محدودیتهای آن است .بیشتر دستگاههای موجود در سطح مصرف کننده تنها می تواندد بر روی مواد سنتزی و طبیعی مختلفی ( چوب، کاغذ، لاستیک، چرم و آکریلیک )برش انجام دهند . اما در مورد مواد فلزی ، سرامیکی ، سنگ ، شیشه و پلاستیک اینکار انجام پذیر نیست .
طراحی تکرار شونده ی ساخته شده با مدلسازی 3بعدی : پروژه ی دوم :پیپ
به عنوان یک طراح ، اولین ومهم ترین چیزی که در دوران دانش آموزی آموختم ساخت و طراحی نمونه ی اولیه به عنوان یک فرآیند تکرار شونده بود . این روش به خوبی با ساخت دیجیتال ترکیب شده و یک طراحی خوب تولید میکند .
یکی از اولین پروژه های من با برش لیزری ساخت یک پیپ با دستگاه لیزر بود . فرآیند تکرار شونده ، هر بار که من پیپ را مونتاژ میکردم به خوبی کار میکرد . برای تسهیل در این فرآیند ، من یک سیستم مدلسازی سه بعدی برای فایلهای برش گسترش دادم . با اینکه برنامه های نرم افزاری زیادی برای انجام اینکار وجود دارد اما من از نرم افزار SketchUp Pro  برای اینکار استفاده کردم. نسخه ی حرفه ای آن بسیار مفید است زیرا به شما این امکان میدهد که فایلها را با فرمت DWG ، EPS و سایر فرمتهای وکتوری ذخیره کنید . قطعات عمده ای از پروژه ی خود را مدلسازی کنید و سپس هر قطعه را به صورت یک جز در آورید . سپس یک نمایش 3 بعدی خوب از مدل خود داشته باشید یک کپی از کل پروژه را به گوشه ای درگ کرده و هر قطعه را به تنهایی بچرخانید تا مسطح گردد .شما میتوانید قطعات مسطح شده را مرتب بچینید و آن را اکسپورت کنید .
کیفیت لبه و بریدگی : پروژه ی سوم : ظروف
ساخت جعبه و سایر ظروف کاری قدیمی است اما با برش لیزری اینکار را میتوان به راحتی انجام داد .در کنار اینها ، چه کارهای دیگری با برش لیزری میتوان انجام داد ؟نه تنها میتوان اتصالات قوی فراهم کرد ،همچنین می توان یک عنصر بصری ساخت که کاملا قابل توجه است .
یکی دیگر از واقعیتهای برش لیزری که من آن را امتحان کرده ام ،برش لبه ها ی چوب است که تیره تر می شود. می توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید و به کار خود ظاهر زیبایی ببخشید . این موضوع زمانی که از چوبهای به رنگ روشن استفاده می کنید بسیار قابل توجه خواهد بود . با استفاده از تنظیمات قدرت ، سرعت و فرکانس می توان این لبه ها را تیره و یا روشنتر ساخت .
با استفاده از سرویس های برش لیزری مبتنی بر وب ، همه افراد می توانند طراحی های دیجیتال خود را برش دهند .


کلمات کلیدی :

<      1   2