سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای انس! بر شمار دوستان بیفزا، که آنان شفیع یکدیگرند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]


ارسال شده توسط Anthony در 96/7/2:: 1:38 عصر

ابداع  اولین لیزرهای کوانتومی

در سال 1975جان پی ،رابرت سی ،ویلیام نورلند اولین لیزرهای کوانتومی را راه اندازی کرده بودند . این لیزرها در سال 1944 گسترش یافتند .در سال 1976اولین راه اندازی لیزرهای نیمه هادی در دمای اتاق با طول موج یک میکرومتر یک منبع پیشگام برای سیستم های نوری با طول موج بلند در لابراتور بل صورت گرفت .

در سال 1972هنری لیزرکوانتومی را ابداع کرد. این گونه لیزر به جریان کمتری برای راه اندازی نسبت به لیزرهای الکترودی نیاز دارند و کارایی آن بیش تر است .این لیزر در سال 1977 در دانشگاه ایلینوی به معرض نمایشصورت گرفت . قرار داده شد .
در سال 1972در لابراتوار بل از امواج نوری برای شکل گیری الگوهای مداری الکترونیک بر روی سرامیک استفاده گردید .
در 26ژوان سال 1974یک بسته آدامس جویدنی ریگلی از اولین محصولاتی بود که در سوپرمارکت ها به وسیله ی دستگاه بارکد خوان خوانده شد
در سال 1975جمعی از مهندسان در لابراتور الکترودلیزری اولین لیزرهای نیمه هادی تجاری که در دمای محیط عمل می کند را گسترش داد .این لیزرها امکان انتقال مکالمات تلفنی را بیش تر می سازد .

لیزرهای فاقد الکترون

در سال 1976جان مدی و همکارانش در دانشگاه استنفرد کالیفرنیا اولین لیزرهای فاقد الکترون را به معرض نمایش قرار دادند .FELا-ز امواج الکترونی که نزدیک به سرعت نور می باشد استفاده می کند سپس این امواج از لایه های مغناطیسی گذرا برای تولید امواج فراگسیلشی عبور می کنند .زیرا رسانگرهای لیزری تنها شامل الکترون هایی در خلا می باشد ،FELSمشکل تخریب مواد و گرمای حاصل از لنزها که باعث تخریب لنزها می گردد را ندارند و به میزان بالای انرژی می رسند .